Skip to main content

Tattoo :)

hellow! i know its been a looooooong time that i havent wrote anything in this blog. i am so sorry, it doesnt mean i am forgotten all of my readers *im speaking like i have millions readers lol!*

well, again..
i am not writing anything related to my poets tonite.i just had a nice chitchat with a far-far away sista, named Syari about having a tattoo.
since i was in high school, i really wish to have a tattoo. i wanted a butterfly tattoo in my shoulder. i am thinking about small, simple, and black butterfly in my right shoulder.. but i cant because we are moslems, are not allowed to have this kind of body art. so, what i can do is only admiring to those people who had tattoos. im not kind of every-tattoo-lover. i only love simple, small, and beautiful tattoo. i hate seeing "scary" tattoo like skull or whatever related to crime. what i love is the art.. :)

and tonite, i was browsing a lil bit about the tattoo itself.. and i found an article talking about the meaning of a butterfly tattoo :)

enjoy..

Butterfly designs can have a lot of meanings, depending on the person or culture. Here's an overview:

Butterfly tattoo design

  • Often a butterfly tattoo is a symbol of rebirthand transformation: the "ugly" and slow caterpillar transforms inside its cocoon to the beautiful creature that a butterfly is. Having a tattoo of a butterfly symbolizes a new life, a new beginning after having gone through some rough times.
  • Delicate beauty: a butterfly is small and very delicate, but also very colorful and full of beautiful details. On the other hand, it is not so delicate like most people think: contrary to the widespread belief, you can't kill a butterfly by touching its wings.
  • A butterfly tattoo can be a symbol of freedom.
  • In some cultures, like the Christian, the butterfly symbolizes a person's soul. The Greek word for butterfly for example, also means soul.
  • In Japan they believe that if a butterfly flies into your guestroom, the person you love the most will come to you soon.
  • Also in Japan, a large swarm of butterflies is seen as a bad omen.
  • The Russian word for butterfly resembles the word for grandmother.
  • In China, two butterflies fluttering together are a symbol for love.
  • In some cultures it means good luck when a butterfly lands on you (imagine the luck you'll be having when you have one on you permanently).
  • The phrase "having butterflies in your stomach" is a way of saying you are in love (or just very very nervous).
  • For the ancient Aztecs, butterflies were the souls of deceased warriors or women who died while giving birth.
  • For some people a butterfly means peace.
  • And for some people the butterfly resembles a woman's genitals (Rorsach anyone?).


and i wish to have one like this:

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

cerpen 6 halaman, 2nd part :)

selamat malaaaam, pembaca setia Buku Sastra.. :D

terima kasih atas doa dan dukungannya, akhirnya si cerpen 7 halaman yang beberapa waktu lalu sempat aku ceritakan, dan baru selesai di h-1 pengumpulan dan merupakan cerpen yang diikutkan dalam kompetisi menulis cerpen bertemakan travelling dari Mizan.. berhasil menjadi juara :D

hahhahha. saya senang sekali..
terima kasih.. bagi yang tertarik membaca, silahkan diunduh di link ini :)

hanya sementara

Aku sedang terduduk sendiri di kamarku. sambil terus mencoba merangkai kata bahwa aku sedang merindukanmu. tetapi entah mengapa, kini mulai sulit aku mencari padanan yang tepat. entah karena sudah teralu lama aku larut bersamamu, hingga hampir saja aku lupa apa rasanya merindukan dan bagaimana aku bisa menyampaikan kerinduan.

hatiku terasa kosong. terasa hampa. sejak kamu memutuskan untuk menjejak tanah di pulau yang lain, sejak kita hanya sebatas halo dan apakabar via gelombang canggih yang dinamakan telepon, sejak kamu tak lagi dapat kusentuh, hingga rupamu hanyalah berupa sebuah pigura tak bergerak.
Aneh.

Semua ini tidak pernah aku mengerti.
mengapa seolah dunia yang tadinya sudah kita bangun sempurna, harus kamu runtuhkan lagi. untuk kita belajar dari awalnya dan mencoba mengatakan pada diri kita masing-masing bahwa suatu hari nanti kita akan mengerti mengapa seperti ini yang terjadi.
mengapa kamu memilih untuk melangkah lebih jauh, dan mengapa aku memilih untuk menunggu?

cinta?

a…

puisi paralel - Nanda Sani & Galih Pandu Adi

kemarin sempet chatting bentar sama salah satu penulis dari komunitas yang tidak sengaja terbentuk di fesbuk, kalo sang suhu sih bilangnya "sastrawan facebook'. ya, jujur aja, udah hampir 2 bulan ini gw belum menghasilkan karya sastra apapun lagi.. tapi obrolan sama orang ini kemaren membuat gw menjadi menulis sebait2 rangkaian kata.. lalu kami setuju untuk nyoba bikin puisi paralel..

berikut cuplikan yang udah ada.. :)

“Tiga langkah. Cukup tiga langkah mundur yang sanggup membuat waktu seolah tak lagi bergerak maju. Stagnan. Memori itu mulai mengikatku, menjeratku. Kini aku menghadap lagi pada jerit-jerit luka. Luka yang pernah ada karena cinta. Lagi-lagi, menganga dan rasanya masih sama saja. Padahal tadinya aku piker, aku sudah mati rasa.” (Nanda Sani, 9 Febuari 2010)

“maka di kursi terasmu ini aku datang tanpa mengetuk pintu. Memilin jejak debu di lantai menjadi namamu juga riwayat yang sempat tercatat dari yang tanggal dan sempat tertinggal. Barangkali kita memang lelah men…